【F-CON D】
F-CON D, The fuel control device to extract diesel engine performance.
Following the progress of the diesel engine technology, “F-CON D” continues evolving as the product extracts the performance of the diesel engine.
Product Outline
- This product is designed to control the common rail fuel injection system for the diesel turbo engine. The diesel turbo engine output is improved by increasing the common rail pressure.
- Preset date is not available. Setting by F-CON D EasyWriter (map edit software program) is required.
- F-CON D EasyWriter is available only for Power Writer Shops.
F-CON D, Thiết bị kiểm soát nhiên liệu để trích xuất hiệu suất động cơ Diesel.
Theo sự phát triển của công nghệ động cơ diesel, “F-CON D” tiếp tục phát triển như là sản phẩm khai thác hiệu suất của động cơ Diesel.
Sản phẩm này được thiết kế để điều khiển hệ thống phun nhiên liệu cho động cơ Diesel Turbo tăng áp. Đầu ra của động cơ Turbo diesel được cải thiện bằng cách tăng áp suất trên hệ thống “Common Rail”.
Features
- There are 3 modes (Normal, Mode 1, and Mode 2) available. These modes are switchable using the provided switch. 2 different settings can be saved to Mode 1 and Mode 2; Switching to Normal Mode returns to the stock conditions.
- Not only the engine output, but also the torque can be improved. The time to reach the target speed can be shortened.
- “Waterproof & heat resistant” design enables the unit to be installed in the engine bay.
- For Ford Bi-Turbo (2.0), the engine output was improved approximately by 20 PS at most.
Performance improvement is easily noticeable once stepping on the accelerator.
Có sẵn 3 chế độ (Bình thường, Chế độ 1 và Chế độ 2). Các chế độ này có thể chuyển đổi bằng cách sử dụng công tắc được kết nối trong khoang cabin . Hai chế độ cài đặt khác nhau có thể được lưu vào Chế độ 1 và Chế độ 2; Chuyển sang Chế độ bình thường trở về điều kiện nguyên bản.
Không chỉ công suất động cơ mà cả mô-men xoắn cũng có thể được cải thiện. Thời gian để đạt được tốc độ mục tiêu được rút ngắn.
Thiết kế “Chống nước & chịu nhiệt” cho phép lắp đặt thiết bị trong khoang động cơ. Đối với Ford 2.0 Bi-Turbo, công suất động cơ được cải thiện nhiều nhất khoảng 20 PS. Momen xoắn cực đại lên 21%. Sự cải thiện về hiệu suất có thể dễ dàng cảm nhận được khi đạp ga.